salamandra prowadzi tutaj blog rowerowy

Prababka z Kubą

d a n e    w y j a z d u 62.90 km 8.70 km teren 03:50 h Pr.śr.:16.41 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kross Level A1
Czwartek, 19 czerwca 2014 | dodano: 22.06.2014

Wrocław -  most na Widawie - Krzyżanowice - Psary - Kryniczno - Malin - Pierwoszów - Taczów Mały - Taczów Wielki - przełęcz Cicha - Czachowo - Radłów - Skotniki - Piersno - Boleścin - Skarszyn - Godzieszowa - Siedlec - Pasikurowice - Cienin - Raków Wielki - Krzyżanowice - most na Widawie - Wrocław

Wyciągnął mnie Kuba na Prababkę. Długo namawiać nie musiał :) Słynne 14% wobec płaskiej jak stół Równiny Wrocławskiej brzmiało jak mit. Ruszyliśmy więc na północ - w stronę Kocich Gór. Do Malina trasę znałam. Dalej - same nowości.

Tu, pierwsze spojrzenie na Wzgórza, w okolicach Pierwoszowa.
Wzgórza Trzebnickie w okolicy Miłocina
Wzgórza Trzebnickie z okolic Pierwoszowa © salamandra

Między Pierwoszowem, a Taczowem - geomorfologiczne cuda. Wąwozy lessowe. Tak się zapatrzyłam, że po foty muszę tam wrócić ;)

W Czachowie skręciliśmy w kierunku Radłowa. Ledwie kątem oka zarejestrowałam ciekawy dworek, jacyś niedzielni spacerowicze zaczęli nas dopingować i... już wiedziałam dlaczego. Najpierw małe preludium, a potem TO!
Prababka
Prababka © salamandra

Robi wrażenie. Naprawdę :) Taka góra, trudno się spodziewać mimo wzgórz.
Spoglądam wstecz i nadal się dziwię. Niezła ta premia.
Na Prababkę
Na Prababkę © salamandra

Na szczycie przewodnik serwuje batoniki i podziwianie panoramy Trzebnickich Wzgórz.
Panorama z Prababki
Panorama z Prababki © salamandra

Jeszcze brukowy podjazd do Skotnik i wracamy. Okolica nie przestaje mnie zadziwiać. Dzień jest wietrzny, co momentami utrudnia jazdę, ale falujący na wietrze jęczmień - ten dopiero zmusza do zatrzymania.
Jęczmienne wzgórza koło Godzieszowej
Jęczmienne wzgórza koło Godzieszowej © salamandra

W Siedlcu Kuba sprawdza stanowisko czapli. Niestety czapli nie ma. Za to koło Krzyżanowic są bociany. Trafiliśmy akurat na kolację.
Kolacja w Krzyżanowicach
Kolacja w Krzyżanowicach © salamandra

Udana wycieczka. Dzięki Kubuś :)