salamandra prowadzi tutaj blog rowerowy

belfer team #3

d a n e    w y j a z d u 44.10 km 10.00 km teren 03:00 h Pr.śr.:14.70 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kross Level A1
Wtorek, 1 lipca 2014 | dodano: 13.08.2014

Początek wakacji i wspólne rowerowanko do Lisowic. Ha! Po raz trzeci. Tym razem i my trzy: Viola, Ania i ja. Kierunek już chyba tradycyjny - Lisowice. Za to trasa, za każdym razem troszkę inna. Ruszamy przez Grabową - Żerniki - Osiniecką - Jerzmanowo. Potem polnie do Lutyni.
Tu przystanek krajoznawczy - "kościół z kulą". Właściwie z kulami, w tym największą - płaczącą kulą. Historia Lutyni, kościoła i kul sięga bitwy z grudnia 1757 roku, w której zmierzyły się wojska austriackie, pod dowództwem księcia Karola Lotaryńskiego oraz pruskie, pod wodzą Fryderyka II Wielkiego. Armatnie kule, łatwo w murach świątyni zauważyć. Ta jedna, płacze - gdy pada deszcz, strużki wody spływają z niej niczym łzy, wylewane nad losem poległych w bitwie pod Lutynią żołnierzy. Barwią ściany świątyni, rdzawym kolorem, niczym "armatnia krew".
Kościół w Lutyni
Kościół w Lutyni © salamandra

Kościół w Lutyni (2)
Kościół w Lutyni (2) W murach widoczne kule. © salamandra

Kościół w Lutyni (3)
Kula doskonale widoczna. © salamandra

A oto "płacząca kula". Największa.
Płacząca kula
Płacząca kula © salamandra

Ciekawa historia... ale ruszamy dalej. Przez Jarząbkowice - do Lisowic.
Piotr już czeka i... tradycyjnie :D doskonała kawusia.
Pycha kawusia
Ambrozja © salamandra

Gadu, gadu... pieczemy kiełbaski. Tym razem żadnej burzy na horyzoncie. Rozkosznie jest.
Pieczemy kiełbaski
Pieczemy kiełbaski © salamandra

Pycha kiełbaska
Będzie pycha kiełbaska © salamandra

Wracamy przez Bogdaszowice, potem zielonym szlakiem do Gałowa. Dalej Samotwór - nie odmawiamy sobie wjazdu na dziedziniec pałacu. Właściwie pierwszy raz widzę go z tej strony.
Pałac Aleksandrów w Samotworze
Pałac Aleksandrów w Samotworze © salamandra

Ostatni odcinek już tylko szosą. Jarnołtów - Jerzmanowo - Żerniki - Grabowa - Lotnicza i... dzięki dziewczyny za wspólne kręcenie :)