salamandra prowadzi tutaj blog rowerowy

Jesienny lot nad miastem

d a n e    w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max: km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Sobota, 24 października 2015 | dodano: 15.11.2015

Sporty lotnicze. Dyscyplina nieolimpijska - jednak S p o r t o w a, przez duże S. I chociaż mojej sportowej aktywności było w tym wszystkim mniej niż nic, przeżyłam największy odlot w życiu :D
I wiele zaskoczeń...
Jedno z nich, po części - rowerowe. Na płycie lotniska w Szymanowie, wśród morza szybowców, stoi sobie skromnie, takie cudo:

Zupełnie jak Blériot
Zupełnie jak Blériot © salamandra

Koła? Czy dobrze widzę? Rowerowe! Samolot - wypisz, wymaluj - przypomina aeroplan ze starych fotografii, sztychów, dokumentujących pierwszy przelot nad kanałem La Manche. To jakby dotknąć historii. Piękna replika.
Pasja Marka Jóźwickiego, kształtująca klimat spaceru w krainie szybowców, otwiera mi oczy na zupełnie inny świat. Na istnienie doświadczeń - o których nie miałam pojęcia, emocji - których nawet nie podejrzewałam.
Wreszcie lot. Crème de la crème słonecznej, październikowej soboty. Helikopter cudeńko. Elegancka maszyna, łączy w sobie lekkość, delikatność i obietnicę czegoś nowego. A to niespodzianka. Za chwilę, w pełni uświadomię sobie, że to, co mnie spotkało, to najprawdziwszy fart.
Jestem oczarowana. Wrocław z lotu ptaka wygląda pięknie. Odra, dopływy, kanały - oplatają miasto delikatną wodną pajęczyną. Spoglądam sobie na gmach główny Uniwersytetu - tyle pięknych wspomnień związanych z tym miejscem. Teraz - będę miała jeszcze jedno.

Uniwersytet z lotu ptaka
Uniwersytet z lotu ptaka © salamandra

Przelecieliśmy nad Starym Miastem - Ostrowem Tumskim, Rynkiem... a potem na zachód. W moje ulubione okolice. Pracze z powietrza, w jesiennym słońcu, prezentują się zupełnie inaczej niż znad kierownicy roweru.

Z wysoka widać więcej
Z wysoka widać więcej © salamandra

Wysokość, o czym wiedział już Arystoteles, poszerza horyzont. Widać nie tylko więcej. Inaczej. Oszałamiająco. Super!

Nowi dominatorzy zachodniego Wrocławia
Nowi dominatorzy zachodniego Wrocławia © salamandra

Most i Jaz Rędziński z zupełnie innej perspektywy. Bladego pojęcia nie miałam, że to będzie taka piękna przygoda.

Mały i duży z powietrza
Mały i duży z powietrza © salamandra

Wielkie dzięki Panie Pilocie za ten uskrzydlony świat. Miał pan rację - latanie jest piękne. Bardzo, bardzo przyjemne i takie właśnie mam wspomnienia.
Moja nagroda w konkursie fotograficznym, promującym głosowanie na projekty Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2015 smakowała wybornie! Wspaniale! Już w kwadrans po opuszczeniu helikoptera byłam gotowa wrócić :D